slash-sash
bike-geil
Kommt aufs Farbkonzept drauf an:
Hier hätte es super gepasst.
Sascha
Hier hätte es super gepasst.
Sascha
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Das ist nix was man nicht ändern könnte...... goldene Schrauben....
Gibt es zufällig passende Schrauben in Rainbow / oil slick irgendwo?Das ist nix was man nicht ändern könnte...
Einem alten Werbeslogen entsprechend:Das ist nix was man nicht ändern könnte...
Der bietet Standard Ausführungen an.Bestimmt. Mir fällt da gerade ein Händler hier im Bikemarkt ein, der diverse Schrauben im Angebot hat: TI-Suspension oder so.
Sascha
Steht schon auf meiner AgendaDie Schrauben sind (leider) ganz und gar nicht Standard.
Die Deckelschrauben (unten mittig) sind die einzigen die Halbwegs DIN/Standard sein könnten...
Die Belaghalteschrauben bekommt man auch irgendwie... Für die Hohlschrauben könnte man eventuell auch was passiges finden... aber der Rest...? Ist alles andere als Norm. Sattelhälftenschrauben sind M7 zum Beispiel. Das sind aber auch die einzigen die ich vermessen habe.
Ich habe meine halt nur mit Bernd getauscht. Ich hab jetzt silberne und er die goldenen
aber das wäre noch etwas, was Lewis anbieten könnte. Silberne Titanschrauben. Man spart sich doch sogar das Anodisieren...
Anhang anzeigen 1865727
ich komm au bald wieder wenn kohle hab fuer en zweites setSteht schon auf meiner Agenda
nehme ICH gerne bei der Preisdifferenz. Da wäre mir sogar lilö schnuppe!... goldene Schrauben....
Das würde mich auch interessieren.Hat eig. schon jemand Erfahrung mit den Lewis Scheiben und kann mal berichten?
Hello,
When bleeding the LH4, the bite point adjuster should be wound all the way out? All the way out, as in the setting that gives the longest free stroke?
What about the lever reach setting? Should it be wound all the way out, that brings the lever closest to the bar? Or should it be wound all the way in bringing the lever furthest from the bar?
The English language Lewis bleed video has confused me, I have carried out the bleed set with longest free stroke and lever set closest to the bar.
But I'm not sure if that is correct?
Thanks in advance for your help, I'm sorry I don't speak German!
Yes, I've watched that as I indicated in my post. You linking it and saying nothing isn't much help.
Hi there.Yes, I've watched that as I indicated in my post. You linking it and saying nothing isn't much help.
Its not clear if the lever reach should be set furthest or closest to the bar? When set to closest to the bar, when I get to the stage of holding the lever with the elastic band, the lever hits the bar. This can't be correct. It doesn't touch the bar in the video.
The English narration says that lever reach and bite point should be wounded all the way out. But the video only shows the bite point being wounded all the way out.
I'm hoping someone who owns the LH4 brakes here can advise
Thanks for a very thorough replyHi there.
Turn all the adjustments all the way anti clockwise, softest bite point and lever blade completely off the bars and start then your bleeding procedure.
My bleeding procedure:
What I can recommend before opening the system is to install your brake pads, squeeze the lever a couple of times to make sure your pistons come out a bit. Later on u let them work as pump/syringe.
Shorten and reconnect the hose, install the bleed cup, fill it up with oil. Make sure Caliper is free to move/not installed and the deepest point of the system to have a almost straight hose. This allows air bubbles to move easily out to the bleed cup. Pads still installed.
Watch your pistons to not come out too much/fall off in the next steps.
flick the lever a couple of times. U will see bubbles. then use a plastic tire lever to push back the pistons.
Then repeat the procedure to squeeze the lever that all the pistons come out a little bit and push them back again.
Now install the bleed block and flick the lever until u can’t see anymore bubbles. While this u can turn your bars/change angles in all directions and check if u got any more trapped bubbles.
Bevor disconnect the cup and close the system make sure the oil level in the cup is parallel to the ground.
NoHas anyone else who owns a set of Lewis brakes encountered any quality issues like this??
You are welcome.You linking it and saying nothing isn't much help.
I am not yet aware of a problem of this kind in Germany.Thanks for a very thorough reply
Adjustments all fully anti clockwise is what I went with, it just seemed odd that the lever hit the bar when pulled.
However, during the bleed process I noticed that one of the pistons was very stick with hardly any movement. I performed the piston advancement process numerous times but the problem remained.
I split the caliper and removed the pistons to check the bore hole and seal. I could see straight away that the seal sat proud of the bore hole, whereas the other three seals sat much more flush in the bore hole.
Either the seal is defective or the recess that the seal sits in is incorrectly machined.
I have reached out to the UK distributor to ask for warranty assistance, I'm hoping they honour the lifetime warranty that was offered.
Has anyone else who owns a set of Lewis brakes encountered any quality issues like this??
Viele Dank für die ausführliche Beschreibung. Besteht bei Deiner Methode nicht die Gefahr die Bremse zu überfüllen?Hi there.
Turn all the adjustments all the way anti clockwise, softest bite point and lever blade completely off the bars and start then your bleeding procedure.
My bleeding procedure:
What I can recommend before opening the system is to install your brake pads, squeeze the lever a couple of times to make sure your pistons come out a bit. Later on u let them work as pump/syringe.
Shorten and reconnect the hose, install the bleed cup, fill it up with oil. Make sure Caliper is free to move/not installed and the deepest point of the system to have a almost straight hose. This allows air bubbles to move easily out to the bleed cup. Pads still installed.
Watch your pistons to not come out too much/fall off in the next steps.
flick the lever a couple of times. U will see bubbles. then use a plastic tire lever to push back the pistons.
Then repeat the procedure to squeeze the lever that all the pistons come out a little bit and push them back again.
Now install the bleed block and flick the lever until u can’t see anymore bubbles. While this u can turn your bars/change angles in all directions and check if u got any more trapped bubbles.
Bevor disconnect the cup and close the system make sure the oil level in the cup is parallel to the ground.
Ein überfüllen nach seiner beschriebenen Methode ist nicht möglich.Viele Dank für die ausführliche Beschreibung. Besteht bei Deiner Methode nicht die Gefahr die Bremse zu überfüllen?
Guten Morgen. Warum nicht, wegen des möglichen verkanten der Kolben?Empfehlenswert ist sie dennoch nicht
Meiner Meinung nach wird die Bremse auch schon überfüllt, wenn man nach Videoanleitung mit eingebauten Belägen und Scheibe den Bremshebel mehrfach drückt und danach erst den Öltrichter schließt und demontiert.Viele Dank für die ausführliche Beschreibung. Besteht bei Deiner Methode nicht die Gefahr die Bremse zu überfüllen?
Ich habe bei eine SRAM Rennradbremse an beiden Enden Spritzen genutzt. Subjektiv Hatte ich das Gefühl, damit auch das letzte bisschen Luft raus zu ziehen.