Aber ein Brunox Achsel-Deo hätte schon was..muss auch nicht schmieren ;-)
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Er meint warscheinlich die Abstreif-Lippe. Und wenn die wirklich versprödet bzw. rissig sein sollte, dann ist dass ein Gewährleistungsfall. Mit dem inneren Dichtungen hatte Fox ja auch mal eine Zeit lang Probleme. (Hubverlust bei kalten Temperaturen)Bei meinem RP23 kann ich die Dichtung bei eingebautem Zustand nicht sehen
Wie möchte der Thread-Starter dann erkennen können,
dass seine Dichtung vom Brunos porös geworden ist ?
genau das selbe wie wd40
solch ein mittel kann nicht kunstoffverträglich sein: Löst und entfernt Teer, Klebstoffreste und Preisetiketten.
***CLEANING DO's and DON'TS***
Do: Wipe all excess water, mud, and sand from the upper tubes, lower tubes, and crown area with a clean rag or bristle brush (Park makes a great one!).
Do: Wet a rag, or spray your fork with isopropyl alcohol or degreaser. Wipe the crown, top caps, upper tubes, dust seals, and lower legs clean.
Do: Apply fork oil, RedRum, or Teflon-based lubrication to the upper tube area nearest to the dust seals. Cycle the fork a few times to circulate the lubricant. You can even gently pinch the dust seal, nearest to the upper tube, and add some lubrication (mentioned above) to the inside of the dust seal. This will lubricate the foam ring. Wipe away any excess oil from the upper tubes and dust seals.
Don't: Stop by the local car wash and spray your bike with a power sprayer. This can force water into the dust seals and contaminate your seals, foam rings, bushings, oil, and rebound damper with water, dirt, and sand.
Don't: Use a solvent (think WD40) to clean or lubricate your RockShox suspension.
Doch nur weil es den Klebstoff unterwandert.