First Look: Fox 2014

Vincy

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First Look: Fox 2014

Die Neuheiten für das Modelljahr 2014
http://www.ridefox.com/filter.php?m=bike&t=forks&ref=topnav

Press Release:
FOX, the industry-leading ride dynamics company, has announced the release of two 2014 all-mountain products
with the 34 TALAS CTD 160 fork and FLOAT X CTD shock. The 34 TALAS features a completely redesigned TALAS
travel adjust system and the FLOAT X is a new reservoir air shock platform.



FOX FACTORY 34 TALAS CTD w/ Trail Adjust 160
The 34 TALAS fork has key design changes that translate to smoother travel and improved handling.
The updated CTD tune provides more damping support in each mode for better efficiency and control.
The TALAS system uses an air spring design similar to FLOAT, giving it superior bump compliance for
more comfort and traction on the trail. Mated to the air spring is a hydraulic travel adjuster that
provides quick, crisp travel changes between 160mm and 130mm.
All 2014 TALAS forks use the new travel adjust system.


FOX FACTORY 34 TALAS CTD w/ Trail Adjust 160

  • New TALAS travel adjuster
  • 160mm/130mm travel range
  • 3 on-the-fly settings with Climb/Trail/Descend
  • Trail Adjust tuning range (0, 1, 2)
  • Air spring pressure
  • Rebound
  • 15QR thru axle
  • 26” and 27.5” wheel options
  • 4.33 lbs. / 1,964 g (26”)
New for 2014
  • Updated damping tunes for even greater control
  • New and improved remote
  • Improved air spring curve
  • Low friction
  • Crisp actuation with precise internal travel range




40 FLOAT 27.5 FIT RC2
40 FLOAT 26 FIT RC2
http://www.mtb-news.de/news/2013/03/26/fox-40-float-rc2-federgabel-und-dhx-rc4-daempfer-vorstellung/






New for 2014
  • New air spring - 152g weight savings vs. Ti spring
  • New chassis (crowns, upper tubes, lower legs) - 307g lighter
  • New RC2 damper - lighter weight and revalved
  • Total Weight Savings - 1.16lb / 526g
  • Crowns reshaped for increased downtube clearance
  • Details: air bleed system, mudflap mounting bosses, replaceable pinch bolt hardware, revised dust wipers






Mountain Bike Shocks
http://www.ridefox.com/filter.php?m=bike&t=shocks&ref=topnav



FOX FACTORY FLOAT X CTD w/ Trail Adjust Rebound
The performance advantages of the FLOAT X’s reservoir design make it ideal for aggressive all-mountain riding.
The increased oil volume and dual piston damping system produce an incredibly responsive ride while maintaining
a consistent feel through rugged terrain. The base valve on the reservoir gives the Climb, Trail and Descend
modes a wide adjustment range to perfectly match trail conditions.


FOX FACTORY FLOAT X CTD w/ Trail Adjust

  • New reservoir air shock platform
  • 3 on-the-fly settings with Climb/Trail/Descend
  • Trail Adjust tuning range (0, 1, 2)
  • Air spring pressure
  • Rebound
  • Low friction hardware
  • Remote option
  • 0.8 lbs. / 365 g (8.5 x 2.5, no hardware)


New for 2014
  • New piggyback air shock for aggressive All-mountain riding
  • Wide CTD compression damping range and remote capability
  • Shares damping features and improvements made to DHX coil shocks
  • Easy maintenance air sleeve
  • 70g lighter than DHX Air - 8.5 x 2.5" = 365g
  • New and improved remote
FLOAT X CTD Remote








DHX RC4






New for 2014
  • Improved damping control, delivering more usable travel
  • Reduced ending rate compression damping performs better with modern linkage designs
  • Lower internal pressures for better small bump sensitivity and lower friction overall
  • Better damping control at high temperatures
  • New Air Assist
  • New Air Assist Volume
 
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New for 2014
  • Improved damping control, delivering more usable travel
  • Reduced ending rate compression damping performs better with modern linkage designs
  • New Air Assist Volume
Ich bezweifle, dass die Dämpfung Federwegsabhängig gestaltet wurde. Da wird wahrscheinlich einfach nur das Luftvolumen vergrößert worden sein, um weniger Endprogression zu erreichen. Aber die zitierten Passagen, die (wie seltsamerweise fast jedes Jahr) nach deutlichen Verbesserungen klingen, sind natürlich werbewirksamer. :daumen:

  • Lower internal pressures for better small bump sensitivity and lower friction overall
Interessant, dass der Druck im Dämpfer für besseres Ansprechverhalten verringert wird, die neue Gabel im Diagramm aber fast den doppelten Druck bekommt. Das ist bestimmt gut fürs Ansprechverhalten.:D
Und Kashima Edelrost® wird auch mit der Zeit nicht hübscher - besonders der Luftdämpfer...:kotz:
 
Zuletzt bearbeitet:
Interessant, dass der Druck im Dämpfer für besseres Ansprechverhalten verringert wird, die neue Gabel im Diagramm aber fast den doppelten Druck bekommt. Das ist bestimmt gut fürs Ansprechverhalten.:D

  • Lower internal pressures for better small bump sensitivity and lower friction overall
Ist doch nur auf den Coil Dämpfer bezogen, nicht für alle 2014er Produkte. ;)
Über das Äußere lässt sich bekanntlich streiten. Mir gefällt das Kashima Design am Luftkammergehäuse auch nicht.
Aber an den Standrohren und Gleitkolben sieht es schon gut aus und bringt da auch Nutzen.
 
Zuletzt bearbeitet:
Hey, bin auf der Suche nach Input zu folgender Frage:

In meinem Slash 8 ist die Talas 34 2013 Evo CTD verbaut, an der mich folgende Dinge (mehr und weniger) stören:
- Hoher Losbrechmoment
- Durch den Losbrechmoment schlechtes Ansprechverhalten bei kleinen Schlägen, im gröberen Geläuf find ich sie gut.
- Teilweise Durchsacken (Desend-Modus).
- FW wird nicht voll ausgenutzt, wenn ich mit weniger Druck fahre wird aber das Durchsacken stärker (Descend-Modus). Im Trail-Modus weniger Durchsacken, aber ansprchverhalten entsprechend schlechter.

Im großen und ganzen kommt die Gabel nicht mit dem sehr potenten Hinterbau mit (der DRCV hinten gefällt mir wirklich gut).
Um diesen Dingen abhilfe zu schaffen habe ich es jetzt für mich auf folgende Möglichkeiten reduziert:
- Bei Toxo 2014er FIT-Kartusche verbauen lassen, wird ca. 4 Wochen dauern bis die lieferbar sind, wird ca. 400 Euro kosten.
- BOS Deville TRC gebraucht finden (160 oder 170 mm) und auf Absenkung verzichten (Talas dann verkaufen, kommt wohl auch auf ca. 400,- raus).
- Rock Shox Gabel? (Pike? Lyrik?) oder Zocchi?? auch ne Option, wobei die BOS mich irgendwie mehr interessieren würde.

Was haltet Ihr für die beste Option? Hab keinen anderen 160 Gabelberatungsthread gefunden...
 
mal davon abgesehen, dass du im total falschen threat gelandet bist:

- Gabel 500km einfahren (Kashima > 1000km)
- Gabel zerlegen, richig schmieren, richtig wieder zusammen bauen

Dann klappt´se
 
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