LockeTirol
29er Specialist
Hi,
ich spiele mit dem Gedanke mir so ein Bike zuzulegen. Einsatzzweck normale Touren in den Alpen, ggf. Mehrtagestouren, Alpencross und hier und da mal ein Marathon. Was haltet Ihr von der Möhre? Wieviel wird die wohl wiegen? Möchte schon gern mit Pedalen und vielleicht ein paar kleineren Tuningmaßnahmen unter 12kg bleiben in Größe M.
Sieht ja ganz gut aus finde ich und die Ausstattung ist auch ganz in Ordnung...

Technische Spezifikationen:
RAHMEN: FACT 9m front triangle, M5 rear triangle, 29" geometry, tapered HT, internal Command Post routing, 142mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, disc only, replaceable derailleur hanger, bolt-on cable guides, 110mm travel
Federbein: Custom Fox Triad II, custom for 29er on-the-fly 3-position compression switch 1) Lock out 2) Open 3) ProPedal, rebound adj., 200x49mm
GABEL: RockShox SID RLT, tapered steerer, LO and rebound and threshold adjust, standard dropouts, 110mm travel
STEUERSATZ: 1-1/8 and 1-1/2" Threadless, Campy style upper with 1-1/2" lower, cartridge bearings
VORBAU: Specialized XC, 3D forged alloy, 4-bolt, 31.8mm clamp, adjustable rise, S: 70mm, M: 90, L:100, XL:110mm
LENKER: Specialized XC Mini-Riser, carbon, 720mm wide, 10mm rise, 10º backsweep, 6º upsweep, 31.8mm
LENKERGRIFFE: Specialized lock-on, S/M: Grappler, Others: Grappler XL
VORDERRADBREMSE: Formula R1 S, hydraulic disc, tool-less FCS and reach adjust, metallic pad, MiXmaster shift lever mounts. S/M:180mm rotor, Others: 203mm rotor
HINTERRADBREMSE: Formula R1 S, hydraulic disc, tool-less FCS and reach adjust, metallic pad, MiXmaster shift lever mounts. S/M:160mm rotor, Others: 180mm rotor
BREMSHEBEL: Custom Formula R1 S hydraulic, tool-less reach adj.
UMWERFER: SRAM X7, 10-speed, S3 direct mount for DMD, top-pull
SCHALTWERK: SRAM X0, 10-speed, mid cage
SCHALTHEBEL: SRAM X9, 10-speed, trigger
KASSETTE: SRAM PG-1050, 10-speed, 11-36t
KETTE: KMC X-10, 10-speed, w/ reusable Missing Link, nickel plates
KURBELSATZ: Custom SRAM carbon S-2200, 10-speed XC Trail double, PF30 spindle, removable spider, S: 170mm, Others: 175mm
KETTENBLÄTTER: 38/24, w/ carbon guard
INNENLAGER: SRAM PF30, OS press-in bearing, sealed cartridge
PEDALE: Resin Test Ride Pedals with toe clips, CEN std.
FELGEN: Roval Control 29, alloy disc, 24mm, 32h
VORDERRADNABE: Roval Control 29, OS 28 end caps, QR, 32h
HINTERRADNABE: Roval Control Trail 29 142+, DT Swiss alloy cassette body, QR, 28h
SPEICHEN: DT Swiss Super Comp, 2.0/1.65/1.8 stainless
VORDERREIFEN: S-Works Ground Control, 120 TPI, 2Bliss ready aramid bead, 29x2.1"
HINTERREIFEN: Specialized Fast Trak Control, 60 TPI, 2Bliss ready aramid bead, dual compound, 29x2.0"
SATTEL: Specialized Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm width
SATTELSTÜTZE: 2014 butted alloy, single bolt setback, 30.9mm, S/M: 350mm, Others: 400mm
SATTELSTÜTZKLEMME: 34.9mm clamp ID, 7050 hard anodized alloy collar, single bolt
ANMERKUNGEN: Protective clear coat, derailleur hanger, reflectors, owners manual
ich spiele mit dem Gedanke mir so ein Bike zuzulegen. Einsatzzweck normale Touren in den Alpen, ggf. Mehrtagestouren, Alpencross und hier und da mal ein Marathon. Was haltet Ihr von der Möhre? Wieviel wird die wohl wiegen? Möchte schon gern mit Pedalen und vielleicht ein paar kleineren Tuningmaßnahmen unter 12kg bleiben in Größe M.
Sieht ja ganz gut aus finde ich und die Ausstattung ist auch ganz in Ordnung...

Technische Spezifikationen:
RAHMEN: FACT 9m front triangle, M5 rear triangle, 29" geometry, tapered HT, internal Command Post routing, 142mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, disc only, replaceable derailleur hanger, bolt-on cable guides, 110mm travel
Federbein: Custom Fox Triad II, custom for 29er on-the-fly 3-position compression switch 1) Lock out 2) Open 3) ProPedal, rebound adj., 200x49mm
GABEL: RockShox SID RLT, tapered steerer, LO and rebound and threshold adjust, standard dropouts, 110mm travel
STEUERSATZ: 1-1/8 and 1-1/2" Threadless, Campy style upper with 1-1/2" lower, cartridge bearings
VORBAU: Specialized XC, 3D forged alloy, 4-bolt, 31.8mm clamp, adjustable rise, S: 70mm, M: 90, L:100, XL:110mm
LENKER: Specialized XC Mini-Riser, carbon, 720mm wide, 10mm rise, 10º backsweep, 6º upsweep, 31.8mm
LENKERGRIFFE: Specialized lock-on, S/M: Grappler, Others: Grappler XL
VORDERRADBREMSE: Formula R1 S, hydraulic disc, tool-less FCS and reach adjust, metallic pad, MiXmaster shift lever mounts. S/M:180mm rotor, Others: 203mm rotor
HINTERRADBREMSE: Formula R1 S, hydraulic disc, tool-less FCS and reach adjust, metallic pad, MiXmaster shift lever mounts. S/M:160mm rotor, Others: 180mm rotor
BREMSHEBEL: Custom Formula R1 S hydraulic, tool-less reach adj.
UMWERFER: SRAM X7, 10-speed, S3 direct mount for DMD, top-pull
SCHALTWERK: SRAM X0, 10-speed, mid cage
SCHALTHEBEL: SRAM X9, 10-speed, trigger
KASSETTE: SRAM PG-1050, 10-speed, 11-36t
KETTE: KMC X-10, 10-speed, w/ reusable Missing Link, nickel plates
KURBELSATZ: Custom SRAM carbon S-2200, 10-speed XC Trail double, PF30 spindle, removable spider, S: 170mm, Others: 175mm
KETTENBLÄTTER: 38/24, w/ carbon guard
INNENLAGER: SRAM PF30, OS press-in bearing, sealed cartridge
PEDALE: Resin Test Ride Pedals with toe clips, CEN std.
FELGEN: Roval Control 29, alloy disc, 24mm, 32h
VORDERRADNABE: Roval Control 29, OS 28 end caps, QR, 32h
HINTERRADNABE: Roval Control Trail 29 142+, DT Swiss alloy cassette body, QR, 28h
SPEICHEN: DT Swiss Super Comp, 2.0/1.65/1.8 stainless
VORDERREIFEN: S-Works Ground Control, 120 TPI, 2Bliss ready aramid bead, 29x2.1"
HINTERREIFEN: Specialized Fast Trak Control, 60 TPI, 2Bliss ready aramid bead, dual compound, 29x2.0"
SATTEL: Specialized Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm width
SATTELSTÜTZE: 2014 butted alloy, single bolt setback, 30.9mm, S/M: 350mm, Others: 400mm
SATTELSTÜTZKLEMME: 34.9mm clamp ID, 7050 hard anodized alloy collar, single bolt
ANMERKUNGEN: Protective clear coat, derailleur hanger, reflectors, owners manual